Kapitel 4 - Omg

"hemma!" Ropade jag när jag gick inanför dörren till vårt hus. Men inget svar fick jag. Mamma och pappa jobbade och Drake som min lillebror hette var nog på fritids eller nåt. Jag bredde mig en macka och gjorde varm oboy. Sen satte jag mig framför tvn och kollade på disney. Haha vet inte varför jag kollade på det nu, hade bara lust. Sen gick jag upp till badrummet och tog en dusch. Jag schamponerade håret och tog sedan balsam i det. Som vanligt var jag tvungen att ta extra eftersom jag hade så långt hår. När jag var klar, virade jag en handduk runt mig och gick in till mitt rum och satte på mig mjukisbyxor och ett linne. Sen satte jag mig och filade naglarna. De var så himla slitna. Jag hörde hur dörren öppnades och trodde att det var mamma eller pappa. Men det var det inte eftersom ingen sa ett ord...
________________________________________________________________________________

Det var Drake.. Han hade vart hos en kompis och kompisens mamma hade lämnat av honom här sa han.
Nu var det sent. Klockan var halv 12 och det var skola imorgon, sista dagen. Nästa vecka är det höstlov! Jag log av tanken och somnade sedan.
Jag vaknade av min klocka. Jag gick upp  och tog på mig kläder. Jag drog fram ett par jeans och en vit trekvarts tröja och sedan min allra käraste pälsväst.
Jag gick sedan ner och åt frukost. Och som vanligt gick jag till skolan.
**
Jag och Joss bestämde oss för att åka in till stan efter skolan. Vi tog bussen och åkte in. Vi gick och tog en fika. Jag beställde en hallonpaj och latte. Joss beställde en kladdkaka och en cappuchino. Vi åt och pratade.
När vi hade ätit klart gick vi in till en g-star affär. Jag skulle kolla på jeans och sånt. "OMG jag måste ha den här!" skrek Joss och sprang fram till ett vitt linne med rosa spets vid urrigningen. Det var faktiskt väldigt fint. "Köp det" sa jag och tittade tillbaks på jeansen jag stog och kollade på. "40 dollars!" sa hon sen och jag kunde inte tolka om hon tyckte det var bra eller dåligt. Bra skulle jag nog säga. Jag gick sedan bort till päls mössor avdelningen men där de också fanns andra mössor. Jag älskade päls saker så jag tittde alltid på sånna saker. Jag snurrade på saken där mössorna hängde och kände sedan att nån annan också snurrade från andra hållet. Jag gick runt för att se vem det var och blev än en gång inte chockad av svaret. ''Leah?" sa killen som jag definitivt kände igen. "Vad gör du här, Justin?" sa jag. Han log. "haha jag bor här för tillfället!" sa han och höll upp sina armar. Va? Jag kramade honom och sedan blev det tyst. "Haha, vad gör du bland pälsmössorna när du är en kille?" sa jag och kollade undrandes på honom. Han blev nog lite röd i ansiktet och jag fattade direkt. "euhm.." började han.
"Haha, du visste att jag var här!" Jag blev smickrad samtidigt som jag blev generad. "Haha. Jag skulle bara säga hej'' Sa han och jag blev nöjd med hans svar. "Haha. Hej?" sa jag och han tittade ner i marken.
"jaa, jag borde nog gå. Ring mig!" sa han och tog min hand och la en lapp i den. Sen gick han.
Öhm.. va? Gav nyss Justin Bieber mig sitt nummer? Allt snurrade. Jag öppnade lappen och fick se ett nummer som jag visste. Sedan la jag in det i min iphone och gick tillbaka till Joss. "Jag köpte den!" sa hon när jag kom och höll upp en påse. "Grattis" sa jag ironiskt och hon slog till mig löst på armen. "ha-ha"
**
Jag låg nu hemma i min säng och läste Seventeen magazine. Jag hade nu läst klart tidningen och hade inget att göra. Plötsligt kom jag på att jag fick Justins nummer idag, och han ville att jag skulle smsa. Jag tog min mobil i handen och tvekade lite innan jag började skriva ett nytt sms. "Hej! ehm.. Du gav mig ditt nummer. Så jag borde väll utnyttja det? Haha, vad gör du en fredagskväll då?" Skrev jag och läste noga igenom det innan jag klickade på skicka. Jag väntade i ca 2 minuter innan jag fick ett svar. "Hej! Haha jaa.. Jag tänkte att du var lite speciell och inte som alla andra. Såg det liksom på dig. Haha inget, just nu ligger jag bara i sängen och tänker lite, haha, du själv?" Stod det och jag log. Han tyckte att jag var speciell. "Jag ligger också på sängen och funderar haha. Har ganska tråkigt." Jag skickade iväg det och hann inte tänka innan jag fick ett svar. "Jaså? Jag med. Varför inte möta mig vid parken utanför gallerian om 15 minuter?" Stod det. Omg. "Jo visst! varför inte? haha. Är där om 15. Ses!" Jag skickade det och gick sen upp ur sängen för att gå ner och få nåt i magen innan jag gick. 10 minuter senare bestämde jag mig för att gå. "Mamma, pappa, jag går ut!" "Okej, men kom inte hem för sent" Hörde jag mamma ropa från vardagsrummet. Nu var jag påväg till parken för att möta en av de kändaste tonåringarna i världen. Bara vi två.
______________________________________________________________________________
KOMMENTERA! tror ni att ni klarar 5 kommentarer innan nästa kanske? haha skulle inte vara dåligt!



Kommentarer♥
Postat av: Fanny

Jag hittade just den här bloggen och jag måste säga att ni/du skriver väldigt väldigt bra! Hoppas att det kommer ett nytt kapitel snart! :D

2011-10-17 @ 22:01:13

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0