Kapitel 2 - Me, of all the people

Tillslut när mina ögon nästan stängdes efter ca 1 timme, la jag undan datorn och somnade.
imorgon var det torsdag, vilket betydde att jag skulle hjälpa pappa på jobbet.
Utan att tänka mer, somnade jag direkt.
____________________________________________________________________

Jag vaknade halv 8 av att klockan ringde. Idag började jag kl 9. Jag stängde av klockan med ett klick och kastade sedan av mig täcket. Jag gick till garderoben och tog ut kläderna jag skulle ha på mig.
(lol stardoll HAHA)
Sen gick jag ner och åt frukost. Jag gjorde mig en ostmacka. Pappa kom in till köket i sin morgonrock. "godmorgon gumman" sa han trött.
"hej pappa" när jag ätit upp och skulle precis springa in till badrummet sa jag till pappa; "jag slutar kl 4 idag så jag kommer till dig vid halv 5!" ropa jag. Han mmade och bläddrade i tidningen. Pappa jobbade på kontor men han brukar ha så mycket att göra så jag brukar komma och vara hans sekreterare. Han är schäf för något vägvärk, kul jobb? nej men han tjänar mycket på det. Jag borstade tänderna och plattade håret. När jag var klar var klockan 20 i 9 så jag började gå mot skolan. Vinden tog hastigt tag i mitt hår och än en gång huttrade jag av kylan.
Jag kom fram till skolan och alla vanliga saker hände. Min sista lektion var matte och det hatade jag också.
När skolan  var slut tog jag bussen till pappas jobb och började springa runt med papper.
"Om du vill kan du gå ut och köpa dig nåt att äta" sa pappa och räckte fram 10 dollars. Jag nickade tacksamt och tog dem och gick ut. Tutande bilar, röda,gröna och gula stoppljus och stressade människor var allt man såg och hörde tills man kom fram till köpcentret. Där inne fanns ca 3 olika caféer. Jag gick in i mitt favorit café och beställde en kaffelatte och en blåbärsmuffins. Jag tog mina saker och gick och satte mig vid ett bord. Så fort jag satt mig kände jag min mobil vibrera. Jos ringde. Jag svarade och hörde genast hennes ivriga röst i luren.
"LEAH! GISSA VEM JAG SÅG UTANFÖR DONEN IDAG!!!" skrek hon så jag var tvungen att dra telefonen ifrån örat.
"nää vet inte" svarade jag uttråkat och började pilla på mina slitna nagelband.
"JUSTIN BIEBER!" skrek hon ännu högre och nu var jag seriöst döv på ena örat. "Va kul!" sa jag och försökte låta lite gladare. Det var ju faktiskt lite coolt att hon hade sett honom som var världskänd. "vart är du någonstans?" frågade hon när hon hade lugnat ner sig lite. "Jag sitter på café middletons i villa gallerian" Svarade jag ärligt. Jag väntade på ett svar men fick inget. Sen hörde jag tre toner och fattade sedan att hon hade klickat mig. Jag orkade inte bry mig och la bara ner mobilen på bordet. Plötsligt kände jag någon som knackade mig på axeln. Jag vände mig om och där stod Jos. Till min förvåning blev jag inte förvånad! haha.
"Hej!" "haha hej!!" sa vi och hon slog sig ner framför mig. För att avbryta tystnaden började jag fråga henne om vad hon såg tidigare idag. "Sååå.. hörde att du sett Justin Bieber utanför mcdonalds?" sa jag och pillade på mina naglar igen. "JAA ! asså jag hörde hur Ashley och Miranda stog och pratade om Justin Bieber och bara råkade höra dom nämna Justin Bieber & donken. Så jag gick dit för att kolla om dte var sant eftersom jag ändå skulle till stan sen och så satt han där !" Sa hon ivrigt och jag nickade med. "Jag tror inte han är kvar men det är ju så coolt!"
"JAA!" och nu önskade jag att jag vart med och sett.
Joslyn blev helt tyst. Jag stirrade på henne och undrade vad hon tittade på. Jag vinkade med mina händer framför hennes ögon men fick ingen respond. "Jos?" sa jag och hon gapade. "o.m.g" var det ända hon fick fram. "DÄR ÄR HAN JU!" skrek hon och såklart hörde alla henne och kollade ditåt Justins håll. Alla rushade fram till honom och ville ha autografer. Han skrev några och log mot alla och tog några bilder. Jag och Joslyn satt där och kollade på eftersom vi var ju rätt så stora och iallafall jag var inget stort fan. Mitt i allt med blicken fast bland Justin och folkmassan såg jag några gyllenbruna ögon sticka upp. Jag tittade lite mer nogrant och såg sen att det var ingen mindre än Justin Biebers ögon. Han tittade upp på mig och log ett gulligt léende. Mot mig, just mig av alla personer, log han mot mig.
______________________________________________________________________

Kommentarer♥
Postat av: mimmi<3

Sjukt bra (:

2011-09-18 @ 20:34:00
URL: http://www.minaberattelser.bloggplatsen.se

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0