Next 2 You chapter 18

PREVIOUS:
Jag saknade honom redan.
Jag sprang upp till mitt rum och satte på datorn.
Jag gick in på youtube och satte på Justin Bieber - come home to me.
______________________________________________________________



Jag saknade honom välldigt mycket. Han hade varit borta i en timme nu. Det var mer än jag klarade med tanke på hur länge han skulle vara borta. Jag låg på mitt rum och stirrade upp i taket.
Min mobil ringde. Det var Agnes. Jag svarade och försökte låta glad.
- Hello?
- Hey, Jas!
- Hey, Agnes.
- How are you? You sound sad.
Jag suckade och berättade för henne.
- Justin has left.
- WHAT? HE LEFT YOU?
- No, he's on his tour.
Jag hörde hur hon pustade ut.
- Okay. Good i thought he left you. That asshole...
- Agnes!
- Sorry.
Jag suckade och kände lite ilska inom mig.
- Whatever. I was gonna ask if you wanted to hang out?
Jag blev genast gladare att nån äntligen frågat.
- yeah sure!
- Good. i come home to you in 5 minutes, ok?
- Sure..
- K, bye!
- Bye.
Jag la på och bara väntade. Tillslut ringde det på dörren men eftersom mamma var hemma lät jag henne öppna. Dörren till mitt rum öppnades och in kom Agnes.
- Hi !
- Hey!
Jag ställde mig upp och kramade om henne lite lätt.
- Soo... we can go out ! come!
- wait.. i gotta get dressed. Jag kollade på mina kläder och såg att jag hade på mig en klänning. Kanske inte det bästa när man bara skulle vara ute och hänga.
- Okay. But hurry! Jag kollade vad Agnes hade på sig. Hon hade på sig blåa ljusa jeans shorts och sin vita oversize t-shirt som vi köpte tillsammans så jag har alltså en likadan. Jag gick in i garderoben och satte på mig samma tröja och likadana jeans fast mina var rosa. jag lät mitt hår hänga och jag sminkade mig ju förut. Sen gick jag ut till Agnes. När hon såg mig log hon.
- Haha we're wearing the same clothes almost.
- Haha, thought it was a funny idea.
Sen gick vi ut. Vi bara gick på vägen.
Vi gick förbi parken och bestämde oss för att sätta oss där. Vi satte oss på varsin gunga.
Vi bara pratade.
Tillslut såg vi fyra killar gå lite längre bort. När dom kom närmre såg vi att det var Chaz, Ryan, Mitch och Nolan.
- Ayye, girls! Ropade Ryan när han såg oss.
-Hey! sa vi i kör. Vi hälsade sedan på de andra och Chaz gick fram till Agnes och pussade henne. Vi skrattade lite åt dom.
- So.. where are you guys going? Sa jag och väntade på ett svar.
- I don't know we're just hanging. Svarade Mitch.
- Okay, we are too. Han nickade till lite. Det blev lite av en pinsam tystnad. Jag avbröt den och sa;
- We should go somewhere. Come on! Sa jag och ställde mig upp. Till min förvåning så följde dom efter.
Vi bara gick ett långt tag tills vi kom till walmart.



Vi bestämde oss för att gå in bara för att vi inte hade nåt att göra.
- Wait a minute! Sa Chaz och sprang iväg med Nolan i hälarna. Vi väntade lite på dom och tillslut kom dom tillbaks med en vagn. Nolan körde den och Chaz satt i den. Vi började skratta åt dom så att vi nästan tappade andan!
- What? Sa Chaz som också nu skrattade.
- Come, idiots. Sa Agnes och gick in när vi hade lugnat ner oss lite.
Vi gick in och bara gick men stannade sen när vi såg ett Justin Bieber stand-up. Jag började le men blev lite ledsen och började sakna honom igen. Jag försökte glömma det och bara se glad ut. Ryan gick fram och ställde sig brevid och försökte härma Justin på bilden vi började skratta och Agnes tog ett kort med sin mobil. Hon la sen upp det på instagram.
- Haha it's up on instagram now, Ryan! Sa hon och visade Ryan det hon lagt upp.
Han skrattade lite och sen gick vi vidare.
- I know! We can have a sleepover at my house! Sa Agnes och sken upp.
- Yeah, a great idea! Sa jag och instämde.
- I can't.. have to go up early to a basketball game tomorrow. Sa Mitch och tittade ner lite.
- Yeah me too. Sa Nolan som gick i samma basketlag som Mitch.
- Oh..
- But you can have it alone! Sa Nolan och pekade på Mig, Agnes, Chaz och Ryan
- Okay, if that's okay with you guys! Sa Ryan.
- Yes of course. Sa Mitch och log.
Vi nickade och gick sen bort till godis avdelningen för att köpa gott till kvällen. Jag hämtade snacks, Agnes hämtade dricka och Chaz och Ryan plockade godis för dom ville de.
Vi ställde oss i kön och betalade sedan.
Sen gick alla hem till sig för att hämta sina grejer. Vi bestämde att mötas hos Agnes kl 7.

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag var påväg hem från en radio intervju i Buenos Aires, Argentina när vi stannade i en lång bilkö. Jag drog ner rutan för att få in lite frisk luft. Paparazzina kom såklart direkt av att se mig. Jag skrattade och började helt plötsligt prata med dom. Vet inte varför. Dom blev galna och tog allt fler och fler bilder.
- HI I'M DEREK! I DON'T KNOW WHY YOU GUYS ARE TAKING PHOTOS OF ME, I'M JUST A REGULAR BOY!
Skrek jag till dom och alla börjde skratta. Det hjälpte ju inte så mycket. Men tillslut började bilkön röra på sig och vi körde ifrån alla paps.
Jag började tänka på Jasmine , hur mycket jag saknade henne.
Det började bli sent och nu var jag inne på hotell rummet. Jag fixade iordning mig och gick sen direkt och la mig. Med Jasmine i tankarna.

_________________________________________________________________________

blev ett till idag ;)

KOMMENTERA ! ((:
förtjänar några kommentarer nu när uppdateringen har börjar bli bättre ;oo

//gaby
igen.



Kommentarer♥

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0