Kapitel 3 - That smile..

Joslyn blev helt tyst. Jag stirrade på henne och undrade vad hon tittade på. Jag vinkade med mina händer framför hennes ögon men fick ingen respond. "Jos?" sa jag och hon gapade. "o.m.g" var det ända hon fick fram. "DÄR ÄR HAN JU!" skrek hon och såklart hörde alla henne och kollade ditåt Justins håll. Alla rushade fram till honom och ville ha autografer. Han skrev några och log mot alla och tog några bilder. Jag och Joslyn satt där och kollade på eftersom vi var ju rätt så stora och iallafall jag var inget stort fan. Mitt i allt med blicken fast bland Justin och folkmassan såg jag några gyllenbruna ögon sticka upp. Jag tittade lite mer nogrant och såg sen att det var ingen mindre än Justin Biebers ögon. Han tittade upp på mig och log ett gulligt léende. Mot mig, just mig av alla personer, log han mot mig.
________________________________________________________________________________

Jag log lite svagt tillbaka och han tittade snabbt tillbaks på autograf blocket han skrev på.
Efter ett litet tag hade alla gått och Justin och hans livvakt var precis på väg att gå men gick in i en affär istället.
Jag kan inte säga att jag är förvånad att jag såg en kändis här eftersom det trots allt är LA. Lite av en kändis stad.
Vi gick ut ur gallerian och började gå hemåt. Pappa hade tidigare ringt och sagt att han inte behövde mer hjälp på jobbet så jag kunde alltså gå hem. Vi gick igenom folkmassan tills vi kom till en gränd. Jag bad Jos stanna och gick och kollade vad det var. "Förlåt, jag ska inte göra om det." Hörde jag någon säga. Jag tyckte jag kände igen rösten!
Jag gick runt hörnet och fick sedan se vem det var. Justin Bieber. Och jag blev inte ett dugg förvånad! Han verkade känna igen mig på något sett och log än en gång när han fattade att det var jag.
"Hej." Sa han. "uhm.. Hej" Jag vet inte hur jag lyckades hålla mig lugn. Jag var somsagt inte ett fan men det är ju ändå en kändis! "Vad gör du här?" Sa han och tittade om det fanns annat folk med mig. Men såg inget eftersom Jos stod lite längre bort. "Jag hörde röster och skulle gå och kolla vad det var" Han nickade lite och sen blev det tyst. "Du känner inte någon som är ett stort fan va?" Sa han för att försäkra att jag inte skulle gå och säga till nån vem jag nyss stått och konversionerat med. Men jag skakade på huvudet. Jag hade ju bara en lillebror som var 10 år som gillade Michael Jackson. "okej." sa han och tittade ner på sina grå-vita supras. "Hur länge stannar du i LA?" frågade jag för att bryta den pinsamma tystnad som än en gång uppstod. "Jag är här i 3 veckor." Sa han och log.
"okej" sa jag. "Vi ska nog ta och gå" sa han och harklade sig. Jag nickade instämmande och följde efter honom. "vänta!" ropade jag i en viskning och drog tillbaks han i hans arm. "Min kompis står där och det är nog inte så bra om hon ser dig" sa jag och han bet sig i läppen. "bra tänkt." Han smet iväg åt vänster när jag gått ut för att vänta Jos. Han vinkade hejdå och mimade ett 'vi ses' med läpparna. Jag log för mig själv och tänkte tillbaks på hans söta smile. "Så vem var de där?" Frågade hon och jag stannade. "Ingen. Var typ bara en katt som bråkade med en annan katt." Sa jag och hoppades att hon skulle tro på min dåliga lögn. Som tur var så trodde hon mig. Hon nickade och vi fortsatte mot bussen så vi kunde komma hem.
****
"hemma!" Ropade jag när jag gick inanför dörren till vårt hus. Men inget svar fick jag. Mamma och pappa jobbade och Drake som min lillebror hette var nog på fritids eller nåt. Jag bredde mig en macka och gjorde varm oboy. Sen satte jag mig framför tvn och kollade på disney. Haha vet inte varför jag kollade på det nu, hade bara lust. Sen gick jag upp till badrummet och tog en dusch. Jag schamponerade håret och tog sedan balsam i det. Som vanligt var jag tvungen att ta extra eftersom jag hade så långt hår. När jag var klar, virade jag en handduk runt mig och gick in till mitt rum och satte på mig mjukisbyxor och ett linne. Sen satte jag mig och filade naglarna. De var så himla slitna. Jag hörde hur dörren öppnades och trodde att det var mamma eller pappa. Men det var det inte eftersom ingen sa ett ord...
___________________________________________________________________________
tråkigt och kort jaaaaaaaaaa
men är trött och måste plugga till ett NO prov som är imorgon!!
jaja
KOMMENTERA FÖR MER !! :)



Kommentarer♥
Postat av: mimmi<3

mer<333

2011-09-20 @ 21:24:18
URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se/
Postat av: mimmi<3

redan kommenterat dårå! Men meeeer!<33

2011-09-21 @ 17:01:09
URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se/
Postat av: Emilija Romaite

grymt !

MER !

2011-09-21 @ 21:27:35
URL: http://eemilijaa.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0