Next 2 You chapter 17

PREVIOUS:
När jag var klar var klockan fem i 6. Så jag tog min Louis Vuitton väska och la ner plånbok och  en kofta och lite andra onödiga saker. Sen hörde jag hur det tuta utanför så jag tog väskan och stängde den, sen tog jag mobilen i handen och sprang ut till bilen.
________________________________________________________________



Det var såklart Justin. Jag satte mig i bilen i framsätet brevid Justin.
- Hey! Sa jag glatt och pussade honom snabbt på munnen innan han började rulla iväg bilen.
- Soo, where are we going ? Sa jag och andades ut.
- it's a secret. Sa han. Åh jag hatade överaskningar. Men det blir säker bra.
Vi åkte i ungefär en halvtimme innan vi var framme. Det var en flott resturang med belysning.
Vi gick hand i hand in och blev ledda till ett bord. Vi satte oss ner, fick menyerna, bestämde vad vi ville ha, sen pratade vi.
- Jasmine, you know that i was serious about that with the tour, right?
När han sa det, suckade jag. Jag ville inte tänka på det nu.
- I know, Justin.
- So, what do you say?
- I don't wanna think about that now, Justin..
- I won't make it without you that long. You have to come !
- I want to. But you're gonna have to be a singer to do that, right ?
- You are a singer, Jasmine.
När han sa det rodnade jag. Jag kunde inte undgå. Jag visste själv att jag kunde sjunga, ville inte skryta med det bara.
- Aww, you're blushing! Justin hade tydligen märkt det.
- I'm too shy.. Sa jag och gick tillbaka till normal färgat ansikte.
- come on! For me..
- Justin!
- Okey, okey it's your choise!
- Thank u.
- Haha..
- I'm gonna have to think about it!
- I understand. Don't take too much time on you.
- I won't.
Nu kom maten. Vi högg in och var för det mäste tysta under måltiden.

***

Vi hade ätit klart och betalat och satt nu i bilen påväg någonstans jag inte visste.
Klockan var ca halv 10 och jag var välldigt trött.. Jag somnade till lite i bilen.
Jag hörde ett lågt skratt i vänstra örat om mig. Jag uppnade ögonen och det var såklart Justin.
- Good morning sleephead, or should i say goodnight?!
- Haha... Where are we ?
Jag kollade runt mig och vi var utanför Justins hus.
- We are alone. Sa Justin och log.
- Come. Sa han och sprang runt bilen till min dörr och öppnade.
Han tog min hand och vi gick in till det stora huset.
När vi hade gått in och satt oss i soffan började vi prata.
- Do you wanna watch a movie? Kom jag med som förslag.
- Sure, you can pick one. Sa Justin och pekade på film lådan breve teven.
Justin gick och hämtade chips och cola som dom tydligen hade.
Jag valde 27 dresses och hoppades på att Justin skulle vilja se den.
Justin kom in i rummet.
- Ha, a girl movie?
- Haha i know you wanna see it with me! Sa jag och blinkade.
Justin ryckte på axlarna och vi satte oss i soffan efter att ha satt in filmen.

Halvvägs in i filmen blev jag uttråkad. Det märkte Justin.
-Haha, u don't wanna see more? Sa han och log mot mig.
- hehe no, but i'm ok if you wanna see. Sa jag och kollade mot teven igen.
-Haha i don't wanna see more either.
Vi bestämde att vi skulle gå och lägga oss. Vi stängde av och släckte i nedervåningen och gick sen upp. Vi borstade tänderna och jag fick låna en stor t-shirt av Justin att sova i. Vi la oss i sängen och släckte direkt. Men jag tog min iphone och pillade lite med den. Jag kollade till höger om mig där Justin låg och han satt också och pillade med sin likadana iphone fast min var vit.
Tillslut blev jag trött och la bort den, samma gjorde Justin. Sen somnade vi båda två.

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag vaknade av att det lös in i rummet. Jag tog min iphone som låg brevid mig och kollade hur mycket klockan var. 8.55 visade den. Det var nog lite tidigt för att gå upp. Men jag kunde inte sova så jag gick upp för att ta en dusch. Jag klarade att inte väcka Jasmine. Jag gick in i garderoben och tog fram dagens kläder. Sen gick jag in i duschen.
När jag kom ut ur duschen låg Jasmine och pillade med sin telefon. Jag stog och kollade ett tag på henne tills hon märkte mig. Ett léende spreds på hennes läppar.
- Goodmorning ! Sa  hon och sken upp.
- Hey! Sa jag tillbaks och gick fram mot henne och la mig brevid henne igen.

Nu satt vi båda nere i köket och åt frukost.
- I need to go home and get some other clothes on. Sa hon och tittade ner på vad hon hade på sig som var samma fråm middagen igår.
- i'll drive you! Sa jag och log.
- haha okay, thanks.

JASMINES PERSPEKTIV

När Justin hade kört hem mig och sen åkt tillbaka hem till sig gick jag upp till mitt rum och tog på mig andra kläder och sminkade mig.
Sen väntade jag på att nån skulle ringa mig eftersom jag hade ganska tråkigt.

TVÅ VECKOR SENARE

Idag skulle Justin åka iväg på turné. Jag skulle sakna han välldigt mycket. Jag hade sagt att jag inte var beredd på att stå inför en stor publik. Justin respekterade det sedan.
Det ringde på dörren och jag sprang och öppnade.
Utanför stod Justin och bakom han på vägen stod hans två stora turné bussar.
- I Just wanted to say goodbye. Sa han och försökte le.
- Bye Justin. I'm gonna miss you! Sa jag och slängde mig i hans armar. Han kramade om mig hårt och jag ville aldrig släppa honom. Jag kysste hans läppar och släppte sedan hans hals som jag hade mina armar runt. Han släppte mig också och vi såg in i varandras ögon.
-Bye, i love you, Jasmine. Sa Justin och tog mitt ansikte i sina händer.
- Bye, i love you too, Justin. Vi kysstes en sista gång , sen gick han in i sina bussar och åkte iväg.
Jag saknade honom redan.
Jag sprang upp till mitt rum och satte på datorn.
Jag gick in på youtube och satte på Justin Bieber - come home to me.

_______________________________________________________

SÅ HAHA DE VA LÅNGT LOL JK MEN AH
NU HAR JAG BROTTOM MÅSTE GÅ BYE !
//GABY

Kommentarer♥

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0