Next 2 You chapter 6

Jag vaknade ganska tidigt idag. Eller det var iallafall tidigt för mig. Halv 10.
Jag kollade åt höger av mig där nattduksbordet var och på det låg min iphone. Jag tog den och såg att jag hade fått et sms av Justin. Jag svarade på det och sedan la jag ifrån mig den. Jag såg att det regnade ute idag så jag tog på mig min lila OnePiece och gick ner och bredde mig en macka. Jag satte mig i soffan och satte på teven på MTV. Det var Morgonmix så jag satte på det och lyssnade lite på musik. Justins låt och video U smile kom på. Jag log och sjöng med lite. Det var så bra. 
" cause whenever , U smile, I smile"
Jag bestämde mig för att smsa Justin och fråga om han ville komma över.
Hej!
Vill du komma över , eller ska du göra nåt annat idag?
Kram, Jasmine.
Jag läste igenom det innan jag skickade det, och väntade i ungefär 5 minuter. Sen fick jag ett svar.
Hej!
Nej jag ska faktiskt inte göra nåt annat idag. 
Det skulle vara jättekul!
Kan jag komma om en halvtimme ?
XOXO, Justin.
Vad bra. Han ville komma. Jag svarade att han såklart kunde det. 
Jag kom på att jag inte kunde se ut såhär när Justin skulle komma. Jag gick upp på mitt rum och tog på mig en inte för fin outfit.
Jag plattade mitt hår och sminkade mig. Sen kom Justin.
Jag öppnade dörren och gav honom en kram.
-Hej!
-Hejj! Han kysste mig när han kramade mig. Jag log och drog med honom in till vardagsrummet.
-Så, det är såhär du bor?
-ja , gillar du det? ;)
Sa jag.
-Haha, a! Vi satte oss i soffan och pratade. Justin var så söt. Han hade på sig perfekta kläder som var lite blöta av regnet. Jag torkade bort det lite och han kollade på mig.
-haha, du var lite blöt. Sa jag och skrattade.
-Haha , ja det regnar ju lite.
-hah ja.
Jag hörde hur min mobil vibrerade. Mamma ringde..
-Vänta, jag ska bara ta det. Sa jag och sprang ut till köket.
-Hallå?
-Hej! det är mamma.
-hejj.
-Jag jobbar över natten idag. du får gärna vara med en kompis. men inga killar!
Sa mamma och jag suckade.
-jaja hejdå!
-lova det! hejdå.
Jag la på och sprang ut till Justin.
-Vad sa hon? Frågade Justin.
-Hon sa att hon jobbar över natten idag. och att jag gärna fick vara med kompisar.
-Vad synd. Då måste jag nog gå hem då. Sa Justin och flinade.
-Neeej! Du ska vara här ! Sa jag.
-Vi kan kolla på film?
Sa jag .
-Visst. vi kan åka och hyra.
Vi ställde oss upp och satte på oss skorna. Vi satte oss i Justins bil och körde i kanske 10 minuter tills vi kom fram till videobutiken. Justin hyrde 2 filmer och jag hyrde 2.  Justin valde skräckfilmer och jag valde romantiska filmer. Jag valde Remember me och Valentines day. Justin valde Paranormal activity och Saw VI.
-haha, jag kommer inte våga se dem! Sa jag och pekade på filmerna.
-Men jag är ju med dejj! Sa han och blinkade.
Vi gick fram till kassan och Justin insisterade på att betala.
-Vänta!
Sa Justin och sprang iväg.. Snabbt kom han tillbaka med två chipspåsar, 4 olika godispåsar och en coca cola.
-så, nu kan vi betala!
Jag skrattade bara. När vi var klara satte vi oss i bilen och körde hemmåt i regnet. Klockan var nu halv 5 och vi besämde oss för att sätta på den första filmen. Först kollade vi på en romantisk film. Vi tog fram chipsen och godiset och drickan och satte på Remember me. Vi kurade ihop oss i soffan och börjde kolla.
Jag såg på Justin att han inte tyckte att det var så bra men han stog ut.
När den var slut så sträckte vi lite på oss. Jag sa att jag skulle ta en snabb dusch. Jag sprang upp och duschade snabbt, så jag kunde vara klar inför kvällen.
JUSTINS PERSPEKTIV:

När Jasmine hade sprungit upp för att duscha så passade jag på att gå på toa. När jag hade kommit ut från toaletten så kollade jag lite runt i Jasmines hus. Jag kollade på massa gamla foton som stog framme. Hon var väldigt söt när hon var liten.
Sen kom hon tillbaks och hade på sig sin OnePiece.
-Vad gör du ? Sa hon och jag log.
-nää, inget . Jag kysste henne och sen gick vi mot soffan.
-kom. Sa jag och satte mig ner.
-Nej, vi går upp till mitt rum. Sa hon och tog med godis & chipsskålarna.
-Ta med filmen. Vi kan kolla i mitt rum. Jag gjorde som hon sa och tog med den. Hennes rum var mycket mysigt. Vi satte i filmen och lade oss i hennes säng. Jag satte på Paranormal Activity. Jasmine var rädd och blundade hela tiden. Jag var mest inne i filmen. Jag höll om henne och jag hörde hur hon skrek till ibland när "nätterna" kom på filmen. När filmen var slut var klockan halv 11. Vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Jasmine gick ut och borstade tänderna.
-Justin??? hörde jag henne ropa ifrån badrummet.
-Ja?
-Kan du komma lite??
Jag skrattade för mig själv och förstod att hon var rädd.
-Stå här hela tiden:P. Sa hhon och jag gjorde som hon sa.
jag passade också på att borsta tänderna och sen när vi var klara gick vi och la oss. Jasmine var rädd, så jag höll om henne. Vi somnade tätt intill varandra...
JASMINES PERSPEKTIV:

Jag vaknade av att jag hörde steg i trappan.
-Jaas?? Är du där? Hörde jag att nån ropade. Det var mamma. Hon hade kommit hem!
Jag kom på att hon inte fick se Justin ! Jag kollade på Justin som fortfarande sov. Jag försökte väcka han.
-Justin! vakna!!! Han vaknade trött och jag berättade att mamma var här.
-Gå in i min garderob!! Han tog sina kläder och gick in i min garderob. Mamma kom in.
-Hej! har du varit ensamm inatt?
-jaa..
-okej men varför ligger det massa kläder på golvet?? hon tog kläderna och öppnade min garderobsdörr och fick syn på Justin...
______________________________________________________________________________________________
SÅÅÅ!!!

spääänannade:D:D

Bea kanske skriver lite senare.. men nu är detta klart illafall !:D

KOMMENTERA! vi får ju inga :P

Kommentarer♥
Postat av: Linnea

as bra historier;)

2011-05-14 @ 18:23:44

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0