Next 2 You chapter 1

Den här novellen handlar om en 15 årig tjej som heter Jasmine. Hon har precis flyttat till Kanada.
________________________________________________________________________________




Jasmines perspektiv

Jag vaknade upp av att mamma stog & ropade i hallen.
-jag kommer hem sent idag har möte på jobbet !
Sedan hörde jag att jag fick ett sms på mobilen. Det var från Agnes;
"hänger du med och äter ute på stan sen ? "
Jag svarade snabbt ;
"visst blir kl 13.00 bra ? "
Hon svarde med ett enkelt;
"ofc"
Jag gick ner till köket där låg det en lapp från mamma ;
"Det finns pannkakor till dig i kylen .  kommer hem vid 9 tiden , Jag har fyllt på ditt kort med pengar så du kan göra nåt kul idag :)
Puss Mamma"

Jag behövde inte bry mig om pannkakorna för jag skulle ju träffa Agnes om några timmar.
Jag tog ett äpple, åt upp det snabbt och gick upp till badrummet och tog en snabb dusch, fönade håret, plattade håret och sminkade mig lite lätt. Jag gick in i mitt rum, in i min walk-in-closet och tog på mig en passande outfit till dagen. När jag var klar var klockan 12.45, så jag satte på min data lite och kollade runt lite på twitter & fb.
Sen hörde jag att det tutade utanför. Jag visste att det var Agnes. Jag stängde av datan, gick ner och drog på mig skorna, tog min väska och låste dörren. Jag småsprang mot bilen och satte mig i framsätet brevid Agnes. Såklart startade hon sin konversation om killar. Hon berättade att två andra killar skulle joina oss till lunchen.
- okej nice , hur känner du dem då ?
- träffade dem på en fest hos borsans tjej Nicole
- jaha

När vi var framme i stan, mötte vi upp de två killarna. jag sträckte fram min hand och presneterdade mig.
- Hej. Jasmine.
- Tja. Ryan , det här är min kompis Chaz.

_______________________________________________________________________________________________

SÅ:D
Förlåt att det första blev så kort, men vi tyckte att det passade bra att det slutade med att hon träffade dem och fick reda på vilka det var :D
VI LOVAR Justin kommer snart in i bilden.

BYE YALL!
//Bea&Gaby





Kommentarer♥

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0